Äta själv - BLWmetoden

Längesen jag skrev här nu men dagarna går fort. Lilly har slutat på förskolan och är hemma på heltid med mig och Lovis så det finns inte så mycket tid över om dagarna.
Anledningen att hon slutat är många, men framförallt för att jag vill ha mer tid med henne. Hon är så rolig nu och jag vill inte missa något. Kan återkomma med mer tankar om förskola och att välja bort det.

Lovis är sju månader och sitter nu stadigt själv och ålar sig fram på magen och lyfter upp rumpan så hon kryper när som.
Jag ammar helt fortfarande och det funkar bra. Ibland blir det lite lite sömn när hon vill snutta hela natten men det funkar.
Vi har ju inga tider att passa eller något att anpassa oss efter så vissa dagar tar vi det väldigt lugnt helt enkelt. 

Lovis har äntligen hittat intresset för mat också! Det känns helt rätt med BLW metoden för oss, önskar att jag hade läst på om det med Lilly också.
Hon får helt enkelt äta samma som oss. Tex idag så till frukost åt jag och Lilly kokta ägg och knäckemacka med leverpastej.
Då fick Lovis också ett kokt ägg delat i fyra delar så det är lätt för henne att hålla i och två "pinnar" med leverpastej.
Till lunch åt jag och Lilly kycklingfilé med broccoli, ärtor och gräddsås. Lovis fick kyckling i pinnar och kokt broccoli.
Självklart hamnar mycket av maten på golvet. Och i hennes knä, öron, näsa osv... Men hon får nog i sig hälften i alla fall. Och så jobbigt är det faktiskt inte att torka golvet och snabbt skölja av henne i handfatet.
Hon tycker det är jättekul och blir så glad och nöjd. Hon blir jättesur om hon ser att vi äter och inte får själv.

Jag lägger upp ganska många klipp och bilder på snapchat om ni vill se kladdiga filmer på Lovis när hon äter eller höra när Lilly sjunger Pippi Långstrump. Heter annieejq där.

Här är en bild från i fredags när vi åt korv till lunch. Då fick Lovis "korvpinnar" och var så otroligt nöjd med det.
Lilly tycker också det är roligt att "Ove" äter och vill också ha sin mat i pinnar.

Söta lilla snart tvååringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0