SMILE

Nu blir det lite mer ytligt här.
Jag har varit sugen ett tag på att bleka mina tänder. Kaffe och te sätter ju helt klart lite tråkiga spår.
Jag har testat förr, tror det var något kit från beconfident. Gillade det och tyckte att det blev tydlig skillnad.
Men nu har jag inte velat köra något med kemikalier som jag inte vet något om när jag varit gravid och ammar. Och det är ju inte gratis heller direkt och jag är inte sugen på att lägga massa pengar på det när det finns blöjor som måste köpas.
Så jag har youtubat (är helt beroende av YouTube btw, älskar det!) och googlat och hittat hur man kan bleka hemma utan några "konstiga" ingredienser.

Ta en msk bikarbonat och lite citron eller limejuice. 
Först när en blandar så bubblar och "fräser" det, och det är den kemiska kombon som gör att tänderna bleks.
Vänta tills det slutar bubbla och blanda till en hyfsat fast smet.
Ta sen en tandborste (förslagsvis en annan än den du borstar tänderna med i vanliga fall då detta inte smakar jättegott direkt) och borsta med smeten där du vill bleka.
Smakar som sagt inget vidare, men det är ju inte så länge och du ska ju inte äta det.
Spotta ut och skölj.

Vad jag förstod så slipar ju detta lite lätt på tänderna, det är ju så en får bort missfärgningarna och får fram sin naturliga färg. Alltså ska en inte göra det för ofta, men en gång i veckan ska nog funka. Det tänker jag testa ett tag i alla fall.

Jag tyckte verkligen det gjorde skillnad. Mer än jag väntat mig.
Nu vet jag inte hur bra det syns på bilderna med dåligt ljus på badrummet och mobilkamera. Men jag ser själv väldigt stor skillnad.
Anders testade också och fick väldigt stor skillnad.

Före - Efter


Kommentarer
Postat av: Anna

Det fungerar lika bra med bara bakpulver. Googla så får du se. Billigare är det dessutom. Varför göda svin???

Svar:
Annie

2016-02-13 @ 18:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0