SITTA I VAGNEN

Lovis har aldrig varit speciellt förtjust i att åka vagnen så om vi ska ut och gå har jag nästan alltid haft henne i bärsele. Vi har en ergo baby som alltså är väldigt ergonomisk och skön att ha på sig så det har funkat bra.
Men nu börjar hon ju bli ganska stor, skulle gissa på att hon väger närmare 8 kg, så det blir lite jobbigt med långa rundor.

Nu testade vi att byta liggdelen på vagnen till sitt del och det verkade mycket bättre för henne. Så länge hon var vaken hade jag henne i mittenläget på vagnen så hon halvsitter och hon var så nöjd när hon kunde se mig och omgivningen. Sen när hon somnade så bara fällde jag ner henne.
Varför har vi inte testat detta tidigare? Äntligen kan vi använda våra syskonvagn, har ju känts lite onödigt innan och vi har till och med pratat om att sälja den.
Jag förstår ju att en inte kan ha sittdelen när de är minismå och inte kan hålla upp sitt huvud. Men Lovis är ju stark och har varit länge, hon kan ju redan sitta själv i korta stunder.
Har väl för mig att vi bytte för Lilly när hon var fem eller sex månader. Och Lovis är fyra och en halv nu så inte så konstigt kanske.

Liten tjej i stor vagn.


Skönt med stor vagn när en har stora paket att hämta.

Lilla damen har verkligen hittat sin tunga och räcker ut den mest hela tiden och blåser så dreglet flyger. Mycket gulligt och mycket fuktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0