LÖRDAGSFYS / LÖRDAGSMYS

Både Anders och jag försöker vara lite hurtiga nu för tiden. Mitt mål i mars månad är att röra på mig varje dag. Vissa dagar kanske det bara blir en promenad, andra kanske jag får till en löprunda eller ett pass med kettlebells hemma. Det viktiga är ju att vardagen funkar, men jag vill verkligen lyckas väva in träningen i vardagen.

Eftersom både jag och Anders gillar löpning så känns det självklart att vi ska försöka komma ut på en runda ihop på helgerna.
Så ner med barnen i syskonvagnen och ut på en runda medans de sover. Kul sätt att umgås faktiskt.
Just nu är jag ju väldigt otränad så Anders får ju sänka sitt tempo lite minst sagt. Men vänta bara, snart är jag nog ikapp. Kanske till och med förbi. Några plus borde det ju bli att jag väger 20 kg mindre än honom.

Vi springer i fivefingers och det tar lite tid att vänja fötterna och framförallt vaderna så vi springer inte så långt nu till en början. Men det kommer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0