EN AV VÅRA VARDAGAR

En vanlig dag hemma när Anders jobbar och Lilly är hemma från förskolan börjar oftast med mys och gos i vår säng när Lilly vaknar vid åtta.



Sen blir det frukost. Kaffe och citronvatten och kokta ägg för mig och srambled bananpannkaka för Lilly.

Lovis får lite smoothie att testa smaklökarna på.

Sen tittade vi på Pippi Långstrump och jag tränade i 20 minuter med kettlebell, något jag försöker få till varje dag nu. Är så trött på att känna mig klen och ha ont i ryggen.

Efter det gick vi och badade och dushade länge alla tre. Så mysigt och världens bästa tidsfördriv hemma tycker jag. Båda älskar det och har kul och det blir både bus, lek och mys och gos. Och båda barnen blir trötta så det blir lättare att få till att sova efter lunchen.

Sen var det lekdags inne på Lillys rum i väntan på att Anders skulle sluta jobbet.
Lilly röjer loss med lego och alla klossar och Lovis är så nöjd med att titta på vad hon gör och pilla lite med en legobit.
Alla böckerna skulle läsas flera gånger om. Tycker det är så mysigt att hon gillar att läsa nu och kommer ofta med en bok som hon vill läsa med oss. 
Språket utvecklas ju så otroligt mycket nu och det kommer nya otd ur henne hela tiden så hon gillar väl att hon äntligen förstår böckerna haha.
Bara idag visade hon att hon kan säga både lila och grön. Innan har hon bara kunnat säga blå men kunnat peka ut nästan alla färger när vi frågar. Så kul att se hur snabbt hon snappar upp nya ord nu och meningarna sprutar ur henne.

När Anders kom hem så gick vi en runda i det fina vädret och innan vi gick hem stannade vi vid lekplatsen och gungade.

Lugn dag på hemmaplan. Men så mysigt och roligt. Att vara föräldraledig är världens bästa jobb. Tänk att jag får betalt för att göra detta om dagarna, med världens mysigaste ungar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0